Sista ridlektionen! :(

Jaha! Då var sista ridllektionen innan jullovet avklarad också!

Jag hade:

Daisy! :) Man fick välja hästr eftersom det var sista gången och jag tog lilla gumman! :)
Detta gjorde vi på övningen:


Väldigt dåligt ritat, men skit it!
Ni som inte rider ridskola eller rider överhuvudtaget förstår säkert inte vad jag menar! :P Men vi började med att skritta dem här linjerna och småingom skulle man göra skänkel vikning (ställa hästen på sned mot höger eller vänster, respektive varv) där jag har skrivit skänkel vikninging. Sedan efter att vi hade gjorde det båda varven så skulle man galoppera där jag har skrivit galopp och det gik inte så bra när jag skulle göra fattningarna i vänster varv för hon liksom drog iväg men jag måste liksom trygga till lite extra med skänkeln och ta tag i inre tygeln innan hon får galoppera. Då gör jag en galoppfattning, annars blir det bara fel galopp hela tiden eftersom hon rusar iväg. Det måste jag verkligen träna på. Sedan gjorde vi inte mer utan det var dagens övening som vi höll på med i princip hela tiden. Vi fick välja mellan det eller lekar men alla i min grupp tycker det är för barnsligt typ så vi tog lektion. Orka hålla på med 1 2 3 leken liksom! :P Nej men vi ville ha lektion! :)
Madde är så himla bra ridläreare!
Det var bara det jag ville säga. Tack och hej leverpastej! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0