Ridlektionen den 4 okt 2011

...Gick väldigt bra! :) Jag är så jättenöjd med den! :PJag fick Caffe Latte verkligen trampa under sig och till och böja en aning med nacken och så fick jag  henne ställd också i mitt volten vi skulle göra! :)
Men ajja.Vi började med volter och galopperade i dem cirak 3 varv. Det är så tråkigt för när jag tänker efter så galopperar vi alltid i volter när  vi ska värma upp, inte på fyrkantsspåret och det är synd tycker jag för jag gillar verkligen när hästarna sträcker sig ut när man galopperar på fyrkantsspåret. Men man får inte alltid göra som man gillar! ;) Så nu kommer vi galoppera på volterna istället! Men iallafall, vi saktar alltid till trav vid kornerna mot mitten och väggen och samma sak med traven!
Sedan när vi väll började med övningen gick det sådär, ajg fick henne inte i galopp men jag vill gärna liksom luta mig famåt och så när jag ska fatta galopp...jag måste verkligen träna på att sitta ner djupt i sadel och sådär! :) Det får jag inte glömma och när jag lutar mig frammåt då: tappar jag ju såklart stigbyglarna! Det gör jag varenda gång! Men jaja. saerdan började vi övning. Man skulle komma varannan rätt upp och göra galopp två steg och trav myrsteg och galopp trav steg. När man kom åt det andra hållet om t.ex har varit i vänster varv då skulle man ha  galopperat vänster glaopp och sedan ska man då byta glopp när man har varit på höger sidan! :) Lite såvrt att förklara men jaja! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0