Ang. den nya regeln...

Fick höra att det kom in en åsikt i Stkh om att man måste gå upp till lätt ny om man vinner minikassen. Verkligen inten bra åsikt och hoppas styrelsen inte går med på den nästa år och har det som regel...
Jag kan inte hjälpa att Piggelin liksom vinner varenda minitävling typ. För hon har farten och älskar att hoppa mini och därfär vinner hon typ varenda minitävling, men när hon hoppar lätt så blir allt bara fel. Hon river varenda hinder och kommer komma sist om hon tävlar det istället...hon kan inte höjden heller men har farten i mini. Det är därför hon vinner nästan hela tiden på mini. Och det är inte mitt fel, jag kan ju inte bromsa henne bara för att det är orättvist att hon vinner nästan hela tiden? Så enligt mig så tycker jag det där var en väldigt dum åsikt och nu tänker ni: bara för att hennrs kanin vinner hela tiden. Men jag kan faktiskt inte hjälpa det och det vore taskigt mot Piggelin om jag bromsade henne och gjorde så att hon skulle riva med flit när hon inte skulle göra det.
Har hört många från Stkh som har de tankarna: att man måste riva med flit för att man inte vill riskera att vinna för då måste man hoppa upp i lätt ny. Så snälla! Det är inte mitt eller någons annnans fel om man vinner många  tävlingar nästan hela tiden! Det är ju kaninerna som tycker det är kul! Snälla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0