Ridlektion 3/4

Häst: Minty
Ridlärare: Mikaela
Övning: Volter
Är jag nöjd med lektionen: Japp! :)
Hur gick det: Bra! :)

Idag fick jag Minty! :) Vi skulle jobba mycket på volter idag! :)
Vi satt upp ute på stallplan och sedan skrittade vi ute en liten stund innan vi gick in till ridhuset. När vi väl var inne i ridhuset så skulle vi ta tyglarna och renodla hästarna. Minty lyssnade ganska bra på hjälperna och det gick hyfsat bra! Sedan jobbade vi de i skritt och trav och efter det skulle vi rida in på volterna. Minty var lite seg då men sedan  kom hon igång! :)
Efter det skulle vi galoppera och vi galopperade väldigt länge! :) Vi skulle byta volt men när vi böt volt så skulle vi sakta av till skrit och sedan när vi kom ut i det andra varvet skulle vi fatta galopp. Minty var ganska lång så jag fick ta tag i henne där men sedan gick det väldigt bra! :)
När vi hade värmt upp hästarna ordentligt så skulle vi ställa hästarna innåt och sedan bytte vi varv och även på det andra varvet gick bra! Sedan skulle vi ställa hästarna utåt på volten så att de skulle titta åt höger. Fick henne ställd, men det var ju lite svårt att ställa Minty utåt när man är van att ställa de innåt. Sedan skulle vi även kräva att de skulle ha böjd hals. Det gick väll hyfsat bra! :)  Efter det bytte vi varv igen och jobbade med utåtstälda hästar och även i det vavet gick det gansbka bra! :)
Jag är mycket nöjd med lektionen! :) Det gick bra idag, hoppas jag får henne igen på Torsdag så jag får jobba henne lite mer! :)


Minty! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0