Ridlektion 5/4

Häst: Oliv
Ridlärare: Therese
Övning: Bakdelsvändning
Är jag nöjd med lektionen: Ja :)
Hur gick det: Ganska bra! :)

Idag var det ju ridning igen! :) Jag fick Oliv och det gick ganska bra! :)
Först satt vi upp ute på stallplan och skrittade bakom stallet och sedan in i ridhuset. :) Vi började att trava och värma upp hästarna, gå in på volterna och galoppera! :) Oliv lyssnade inte så där jättebra! :P Så fick ta spöt ganska många ggr idag på honom! :P Men sedan kom han igång ganska bra! :) Efter det skulle vi börja med övningen. Therese hade gjort 5 koner och de skulle man rida tyå slalom på. Lite svårt att förklara så ritar "banan" igen! ;)



Somsagt! :P Ritar inte så noggrant! :P
Men det var ungefär såhär övningen var! :P Man skulle göra bakdelsvändning runt konerna. :) Det gick väll inte så där jättebra men ja! :P Therese sa att Oliv hade gjort det där så många ggr så han är van vi den övningen och har börjat göra lite som han vil! :P Så jag var tvungen att vara "hårdare" mot honom och verkligen flytta runt honom runt konerna.
Men ja! :) Helheten på övningen gick väll bra! :)




Oliv! :)
Nu måste jag avsluta hej då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0