♥Theodor♥

Jag fick Theodor den 25:e Augusti 2010. Vi skulle hämta honom i Handen i Stockhom. Vi skulle möta de som sålde honom på en parkering. Jag minns hur liten han var! Han var så liten min älskling! Han satt där i transportburen och var en aning rädd! Han såg på mig och jag på honom. Redan då fastnade bandet mellan oss! Påvägen hem kom vi på olika namn. Pelle, Alvin, Theodor! Theodor skulle han heta såklart.
Jag tränade redan efter några dagar jag fick honom. (Han var 5 mån, när jag fick honom) Han kunde redan ettan och sprang igenom hela banan. Han tyckte det var så kul!
Sedan tävlade vi för första gången tillsammans. Det var såklart i Gulsippan. Det var en kall höstmorgon och minin skulle köras igång snart. På hans första tävling slog mini klassen också rekord på hur många som tävlade i den.
Jag var nervös och jag trodde att det inte skulle gå bra. När vi var på framhoppningen så stannade han och ville äta gräs hela tiden. Han ville inte. Men sedan! Sprang han igenom de tre hindrena jättefort.
Sedan skulle vi starta, gud vad nervös jag var! Han satt i min famn och tittade på mig. Domaren sa varsågod och jag satte ner honom vid startbommen. Han skuttade över hinder efter hinder med god marginal! :)
Kommer ihåg att det var mini x2.
Den första omgången gick bra, han gick vidare till final och fick en rosett.
Andra omgången gick också jättebra. Han kom på 1:a plats! Min älskade kille! Han var så duktig! Så jag fick hem två st rosetter! Var så nöjd, min älskling! Han va så duktig!
Och nu, är han uppe i krok medel och tävlar rak lätt. Han är så duktig och vi älskar varandra!


Du och jag hör ihop för alltid! Älskar dig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0