Ridlektion 14/8

Häst: Daisy
Ridlärare: Claudia
Övning: Uteritt
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bra
 
Jag trodde att vi skulle ha Therese, men det skulle vi tydligen inte utan vi skulle ha Claudia! :) Henne har jag ju haft när jag red småponny så det kändes ju bra! :)
 
Den första ridlektionen efter sommarlovet började bra för jag fick Daisy! :D Hon är en av mina favvisar så det var jättekul! :)
 
Det är ju inte så mycket  och säga eftersom det var uteritt idag, men vi klättrade mest i skogen och skrittade hela tiden eftersom hästarna har gått på sommarbete, men det var bara rätt skönt att sitta där och lunka på! :) Man var ju såklart tvungen och styra ibland, men det var en rätt så lugn ritt idag! :) Iband travade hon lite uppför backar och så, men det var bara kul! :P Sedan lekte vi en lek som heter: Ta pinnen eller något. Man ska iallafall skicka en pinne i ledet och när den är framme så ska man säga pinnen är framme. Så den gjorde vi. :) Sedan skrittade vi bara somagt i skogen och så, men nästa gång ska vi börja trava! :)
 
Detta var en kort utvärdering, men man kunde ju inte skriva så mycket mer när vi bara skrittade i skogen. :)
 
 
Bild från hemsidan.

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad heter din ridskolan?

Svar: Tyresö Ridskola :)
Emelie Bäckman

2012-08-15 @ 22:56:42
URL: http://Majameno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0