Ridlektion 11/12

Häst: Glodus
Ridlärare: Claudia
Övning: Markarbete
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bra
 
Hade Globus och han var inte så seg idag. :) Lyssnade bra på framridningen, men i början var han ju liite seg, men sedan petade jag till med sp.t::) Vi skulel värma upp genom att galoppera såkalrt. Vi skulle in på volterna och galoopera där. Efter det skulle vi byta om volt och galoppera i andra varvet. Idag så fick man välja vilken bana man ville göra. Man skulle ha med sex treavbommar varav tre i varje hörn uppe i hörnet. Koner i slalom, galoppbom som man skulel komma på båda hållen och även tre st travbommar vid dörren vid läktaren och sedan tre till mitemot. Haha hoppas ni fattar. Sedan så skulle man ju hitta på. Kommer inte ihåg vår bana så himla bra. Men vi började med de bomamrna som längst upp vid ridhuset på höger sida, sedan trava mot dörröppninngen där uppe och sedan trava in mot tre st bommar och så att man kom tillbaks och sedan slalombommar och efter det skulle man trava över travbommarna vid läktaren längre ner och sedan hoppa glaoppbommen. Efter det skulle vi trava över travbomamrna tror jag och sedan skulle man typ hoppa galopbomen. Somsagt. Tror jag inte kom ihåg hela haha! xD Men ja..hoppas ni fattar! :) Men Globus var ganska duktig faktist. Ibland saktade han ju av och jag själv slarvade med att sitta ner ordentligt när jag skulle fatta galopp så det blev typ blandat slängtrav och galopp över galoppbommen haha. :P Men annars gick det helt ok och är nöjd med lektionen! :)
 
 
Han är rätt så charmig om jag får säga det själv, lilla Globus! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0