Ingen förberedande hoppning alls! :P

Hehe...trodde att det var förebereande hoppning men har lärt mig nu att mellanponnyerna alltid har föreberedande veckan efter, typ! :P Så ja! :) Eller det kanske inte bara är vi utan storhästarna också! Men skitsamma! :P
Jag har ju vant mig så mycket att vi byter hästar efter två ggr eftersom vi gjore det på småponny och glömmer även bort det ibland så jag blev så besviken när det stog att jag skulle ha Globus igen! :P Nej! Tänkte jag...inte Globus på hoppning! (var ju tvärssäker att vi skulle ha förberedande hoppning) så jag frågade Michaella om jag fick byta till Snowberry där efter teorin! :P Men sedan sa ju hon att vi skulle ha freberande hoppning nästa vecka och då byter vi hästar! Aha! Tänkte jag...ajja, struntsamma!
Dagens övning var att man skulle skritta och sedan så småningom trava slalom igenom konerna och sedan skulle man gå så nära som möjligt vid två bommar! Vi började med att renodla hästarna med våra vanliga halter och sedan galoppera och det gick ju som vanligt sådär på Globus. Han kunde inte fatta galopp, men det är ju mitt fel också för det går inte bara att sitta ner djupt i sadelnn ibland! Det låter  kanske väldigt konstigt, men det gick bara inte! :P Jag försökte och försöte och tillslut fattade han gallopp några steg men det var inte mycket! :P Sedan på andra varvet så sa Michaella att jag skulle vända över för Globus gillade inte färgerna som Daisy hade? Jag hörde inte riktigt vad hon sa eftersom jag var så koncentrerad på det jag skulle göra, men jag vände över och då stannade ju han och barsnlade sig lite men jag la till spöt två ggr och då gick det. Sedan gick det ganska bra och även på övingen också! :)
Nu ska jag som vanligt bada, sedan kolla på 112 på liv och död om det ens är det (det var ju handboll istället igår, så kanske inte) som vanligt och så! Så vi hörs imorgon! :)


Bushäst! :P Fast du är söt ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0