Lite misslyckad ridlektion kan man ju säga...

Tjingeling allihopa! :) Nu har jag ridit! Jag fick den segaste och dåigaste hästen av alla mellanponnys jag har testat iallafall: Globus. Allt börjaade med att han försökte nafsa mig när jag skulle sitta upp. Sedan när jag precis hade satt upp så skenade han typ till Minty och liksom, jag vet inte vad som hände men typ...hoppade på MInty Asså på sidan. Ellr halsen...jag vet inte! :P Men det var lite läskigt. Men sedan kom jag igång och vi började som vanligt med våra halter. Har ju Mikaela istället nu...så vi gör alltid det. Sedan kom vi fram i trav och han vile inte riktigt, så jag fick daska till honom en gång...då blev det skumpigt! :P Men jaja...vi travade en ganska lång stund i båda vrven och sedan galopp. Och så höll vi på typ sådär, hehe han sparkade bakut på den andra volten. :P Men det var inte så mycket intressant att skriva om den ridlektionen, men jag kan säga att det inte var någon bra start av lla ridlektioner på året! :P Men ja...det får man ta, och jag får bara vara mer bestämdare mot honom nästa vecka pch verkligen vissa vad han ska placera sig och var han ska skritta! inte i mitten osom han vill...barsnlig häst asså! :P
Nu ska jag bada, hejsvejs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0