Ridlektion! :D

Idag var det ju ridlektion som stog på listan när jag kom hem. Jag struntade i att hoppa med kaninerna. Men det blev väldigt stressigt innan jag skulle rida för jag höll på och glöma bort tiden...så jag satt och blogga och höll på med bloggen till 16.50 på pappas dator! Som tur var så ringde mamma (hon var i stan) och ringde och frågade om jag hade ätit. Det hade jag ju inte gjort! Så det blev liite strssigt där! :P Jag tänkte åka och handla kebab, men det hann jag vekrligen inte göra för det skulle ta tio min innan jag fick komma och hämta den och sedan typ en kvart när jag var där och då skulle den vara typ tio över och då skulle jag komam väldigt försent!: P Men jag skipapde iallafall middagen innan ändå för klcokan var fem, så jag böt om och tog banan.
Väl inne i stallet så såg jag att jag skulle ha Globus igen...jaja. Jag får stå ut med den barnsliga hästen idag igen...! :P Jag gick till Globus och fixade så att stigbygeln blev längre och sadelgjorden. Sedan hade vi ju som vanligt teori...eller egentligen inte för hon sa att vi inte skulle ha det men lite upropning blev det ju och så sa hon att övningen skulle vara sperpentinbågar. Jag gillar inte det så mycket! Inte alls...men jag fick bita ihop och gå ut och vända när hon sa att vi skulle göra det. (ointresant)
Väl inne i ridhuset och vi skulle sitta upp så var Globus faktist inte så som han var förra gången (han nafsade ju och gick ut mot mitten när jag skulle sitta upp) så jag bara satt upp, men såklart han ville ju nafsa mig en gång men förra gången tog det typ 7 minuter innan jag kom ut för att han var så nafsig och busig. När jag hade suttit upp så hade jag korta tyglar :P. Jag vet att man inte ska ha det förns ridläraren ska säga till att man skulle förlänga tyglarna men jag var ju lite rädd att han skulle rusa iväg till Skrållan som stog framför oss istället för Minty. Men det gjorde han inte så jag gav efter på tyglarna efter en stund och började fixa stigbbyglarna.
När vi väl hade kommit igång så var han duktig...han ville inte ut mot mitten så mycket som han ville förra gången och jag hade liksom mer kontroll över honom.
Över till Serpentinbågarna....
Han är ju lite svårställd så det gick inte så värst bra...men han jobbade på ganska bra iallafall. Man skulle skritta i i mitten av serpentinbgarna och trava i svängarna. Sedan skulle vi göra det andra varvet och sedan skulle vi komma in på volterna och galoppera. Då tänkte jag: nej nu fan ska jag få honom i galopp. Så när jag Michaella sa att jag vi skulel galoppera så gav jag honom skänkeln och la till spöt samtidigt, då rusade han bara till den andra volten! Så jag ba: wow, nej Globus du ska inte hit och tog tag i honom så han gick tillbaka. Sedan gick det inte så bra för han travade hela tiden och fick inte honom i galopp första gången men i andra varvet så fick jag faktist det och han galopperade hela tiden! :P Ni kanske tycker att jag är värsta dålig på att rida men han är faktiskt svår i volterna och barnslig med att gå in mot mitten, det måste ni väll hålla med om ni som har ridit honom? Men ja...det gick bra idag och Mihaella sa att det var mer positivt idag så jag är nöjd med ridlektionen! :)
Men hur kommer det sig att jag ska göra så långa inlägg hela tiden?! Stacas er...ni måste bli utröttande på att läsa såhär långa inlägg. Ska verkligen försöka att korta ner dem men ibland har jag bara så mycket och berätta! Men ja! Nu måste jag äta! Och sedan badis! :P Men hej då!


Min kebab som jag ska äta! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0