Piggelin är infångad och Polly bädar! :D

Äntligen! Så fick vi tag i en lilla busen! Hon gillade visst att vara på ett ställe hos en tomt där ett par bor. Det var en bod hon var i och så. När jag försökte ta henne så smet hon alltid i ett litet hål och sedan gömde hon sig någonstans och sedan kunde man inte hitta henne. Då kom jag på att jag kunde ju blockera vägen där hon smet så att hon inte kunde smita igenom där så jag tog stockar som de hade där i deras bod och blockerade hålet. Sedan gick jag och mamma och handla och på vägen hem tänkte vi fånga Piggelin. Så vi gick dit igen och då såg vi ju henne där. Jag gick fram till henne och då försökte ju hon smita i det där hålet, men nu var det ju blockerat med stockar där så hon sprang tillbaka och sedan smet hon under några rör och dåk unde jag bara lyfta på ett och så kunde jag fånga henne!!!!!! :) Det fanns en massa rör runtom liksom så hon kunde inte smita någon annanstans och så kunde jag ju fånga henne! :) Så jag gick hem med henne och så fick hon komma tillbaa i hennes bur. :)

Då gick jag in till de andra och såg att Polly boade också! :D Hoppas ungarna kommer snart!!!!! :D
Aja...nu ska jag nog göra lite annat, hej då! :)

 

 

Trackback
RSS 2.0