Hemma!

Nu har jag nyss kommit hem! :) Var ju och puggade med Filippa i Nacka Forum efter skolan. När vi nyss hade kommit till vårt lilla café eller ja där vi alltid brukar fika så märkte jag att jag inte hade fått några pengar från mamma! :P Hade bara 21 kr och det räckte ju inte till någonting där eftersom det är så dyrt där men de gör ju så goda bakverk och ja allting så inte så konstigt. Men vi gick gå in på Konsum som låg pecis bredvid och så fick jag köpa vaniljhjärta och en stor bulle där istället! :) Det kostade 20 kr så det räckte nästan precis! :)
Idag skulle vi ju plugga Svenska. Det gick faktiskt bra! :) Allt flöt på och så! :)

När vi hade slutat att plugga och jag skulle ta buss 821 hem så kom det en Ej i trafik buss istället! Det var ju några som trodde att den skulle åka förbi som de bukar göra och jag med men den stannade och alla ba okej. Typ! :P Det var väll något fel på bussen eftersom det inte stog 821 Tyresö Centrum. När jag gick på så frågade jag om det var 821 och det var det. Det var en skitgammal buss! :P Det var gröna säten och de var liksom lägre på något sätt, även på sätena längra bak. Ett säte hade lossnat från en stol och ingen ville sitta där! :P Men det är ju klart, vem vill sita bredvid en stol som inte har något stte? Men om det var fullt på bussen så skulle jag ha tagit upp den bara och liksom satt mig på fönsterplatsen, who cares?! Busschouffören var tvungen och stanna på alla hållplatser som det stog folk på och ba: 821 Tyresö Centrum eftersom det stog Ej trafik! :P Det var ganska jobbigt...jaja. Nu ska jag nog ta och fortsätta plugga på Gramatiken, hej då! :)



Det var en sådan buss jag åkte! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0