Måndag!

Idag är det Måndag och vi har haft Mentorsitd, Målstuga, Svenska, Hkk och snart börjar Non. Lärarna har bestämt att vi ska ha Hkk innan lunch och No efter lunch varannan vecka nu. Förut hade vi ju tvärtom.
På Mentorstiden gick vi ju som vanligt igenom veckan! Veckan ser ut som vanligt förutom att vi ska på skolbio på Torsdag på morgonen och det betyder ju att jag måste ta bussen till sickla då! :) På Målstugan skulle man ju plugga till prov m.m och det var lite jobbigt för interneten laggar i hela skolan och speciellt på morgonen för då hade både jag och Sofia ingen internet alls så jag kunde inte plugga då. Eller jo jag har ju Gramatiken på Svenska på ett pages dokument i datorn men jag gjorde en film om Theodor istället! :P Nej men jag kan faktiskt nästan allt nu! :)
Sedan på Svenskan kollade vi på en film om Antik och vi kollade också film på Hemkunskap om Majs, ris och mjölk! Sedan fick vi baka och jag gjorde chokladbollar och Sofia chokladmuffins! :) Nu har vi ju lunchrast och jag och Sofia sitter som vanligt i det lilla rummet och bloggar! :) På Non ska jag, Klara och Lovisa redovisa om Elektricitet och sedan tror jag att någon till ska redovisa om sitt område. Vi börjar ju tio i ett så vi har en rätt lång rast kvar! :)
Men nu tänkte jag avsluta för jag ska ladda upp filmen som jag gjorde på Målstugan om Theodor nu! :) Så, hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0