Söndag!

Dagen började med att jag blev väckt av mamma som sa att Piggelin och Fluff hade rymt! Trodde verkligen inte Fluff kunde gnaga igenom sig det där skyddet vi har satt runt buren men det kunde han vissst. Jag vet att det var Fluff som bet hål i buren för det var redan ett håll innan jag satte in Piggelin men inte lika stort. Fluff var enkel att ta, jag behövde bara gå fram och fånga honom. Piggelin däremot tog en och en halv timme att fånga in. Men sedan fick vi ju till slut tag i henne.
Vi satte in de i deras transportburar och medans såg gjorde jag rent buren och pappa spickade igen hålet med en bräda inåt buren och en stål planka utanför. Sedan tog jag bort plankan som jag hade istället för brädan som de kan gå ner till undervåningen för de ska ju inte vara där nere på vintern. Det blir jättekallt för de då. Ja...sedan hoppade jag med Theodor och gick till den såkallade djungeln med honom och var där ca i en timme. Han vill vara hos mig hela tiden så han sticker inte. Kan ha honom typ lös fast i koppel om ni förstår vad jag menar. Men ja...nu ska jag inte så mkt. Ikväll ska jag bara kolla på tv och sådär. Imorgon är det skola...men snart är det påsklov! :D Längtar så mkt! :D Men jaja, hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0