Ridlektion 20/3

Häst: Snowberry
Ridlärare: Mikaela
Övning: Förberedande hoppning
Är jag nöjd med lektionen: Inte så
Hur gick det? Sådär

Idag var det ju förberedande hoppning som stog på schemat. Jag fick som jag trodde Snow! :)
Först renodlade vi som vanligt hästarna och sedan började vi med uppvärmingen och då skulle vi galoppera runt hela ridhuset i stående stis och andra varvet. Det var jätteku! :)
Övningen var att man skulle komma mot två koner och sedan svänga och komma på det lilla hindret och sedan göra en volt efer och svänga. Det gick inte alls bra för mig de två första gångerna! :( Det gik för fort och jag hann inte tänka så ja, det gick inte så bra. Men i det andra varvet gick det bättre när jag bromsade hennes galopp. Helheten var ju sådär helt enkelt! :) Det kunde ha gått mycket bättre, jag måste bara komma ihåg att förbereda mig och det är på något sätt att jag glömmer att korta tygeln ibland. Det har fastnat sedan jag började rida. Vet inte varför!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0