Ridlektion 27/3

Häst: Globus
Ridlärare: Mikaela
Övning: Hoppning
Är jag nöjd med lektionen: Ganska
Hur gick det: Ganska bra

Idag fick jag trög-Globus! :P Han är ju så trög. Men jag "piskade" honom rätt många ggr så fick fram honom ganska mycket! :)
Övningen var ju hoppning och vi skulle börja värma upp med att hoppa studshinder. Det betyder ju att man hoppar över ett lietet litet hinder som ligger på som stora sockerbitar. Hehe, ganska svårt att förklara! :P Men det gick inte så bra då, när jag började trava så travade han på bra och när vi skulle fatta galopp och när jag hade galopperat typ 5 galloppsprång så kutade han plötsligt till Lady och liksom, jag vet inte vad han gjorde egentligen men det känes som om han småstegrade lite mot Lady eller vad man ska säga! :P Men det gick ju bra. Är ju lite van att han gör så nu eftersom han kutade till Minty när jag satte upp och gjorde samma sak i höstas, men över till ridlektionen! :P
Det gick ju somsagt inte så bra på studshindrena och när vi hade värmt upp klart så skulle man ställa sig i led och vänta på sin tur att få hoppa.
Banan var att först skulle man hoppa ett hinder sedan göra en stor volt, asså de volter man rider i vanliga fall och i den volten var det ett hinder som man skulle hoppar och sedan skulle man komma igen på det hindret och sedan skulle man komma fram på det andra hindret och sedan volt igen! Ritar banan så ni fattar! :P


Banan:


Det här är alltså banan! :P Hoppas ni förstår vad jag har ritat! :P Alltså man skulle komma på det där hindret som är nära den nedre volten och sedan skulle man ta ett hinder precis och sedan komma ut och göra en volt och sedan komma på samma hinder igen sedan galoppera ut ur volten och ta det andra hindret som är närmre den andra volten överst sedan skulle man ta studshindret två ggr. Man fick göra två ggr och det var kul! :) Men det gick inte så bra! :P Eller jo det gjorde det, men det blev lite småvägran här och där på studshindren men i översikt gick rätt bra! :)
Nu måste jag avsluta hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0