Ridlektion 6/3

Häst: Snowberry
Ridlärare: Mikaela
Övning: Dressyr
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bra :)

Idag hade jag ju Snow igen! :) Det gick ju bra! :)

Först renodlade vi hästarna sedan gick vi in på volterna och galopperade. Det gick jättebra! :) Efter det skulle vi börja med övningen.
Övningen var ju som vanligt att man skulle gå så nära någonting som vanligt och den här gången var det också koner. Mikaela hade ställt ut sex koner på varje långsida fast lite in mot mitten, inte vanliga spåret. Kommer inte ihåg vad det heter men skitsamma! :P
Snowberry var jätteduktig i början och hon gick väldigt nära utan att välta några koner! :) Sedan skulle man byta hål och då skulle man galoppera mellan två koner och sedan trava resten av konerna. Sedan var det samma sak åt andra hålet och ja! Snowberry blev lite pigg där mot slutet så hon travade väldigt snabbt och tyckte det var jättekul! :P Så kunde inte koncentrera mig så mycket på om hon gick nära konerna eller inte men jag kollade ju ibland och då gjorde hon ju det. Det var den ridlektionn det! :) Haha när jag hade sadlat av Snowberry och skulle gå ut till parkeringen för att bli upphämtd av pappa så såg jag att Sowberry skulle gå igen för det var ngn som hette Julia som skulle rida hene! :P Oups! :P men jag skulle inte hinna att sadla henne igen eller jo, men pappa väntade ju och så så ja...det blev nog lite stressigt för henne som det blev för mig en gång! :P
Nästa gång är det ju ingen ridning...jaja! :) Får stå ut...nu ska jag bada hej då! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0