Lunchrast! :)

Tjing bloggen! :) Nu har vi lunchrast.
Vi har haft Mentorstid, Målstuga, Svenska och Hkk. På Mentorstiden så pratade vi allmänt i klassen och sedan ropade Petri upp oss. Sedan var det Målstuga och då pluggade jag till Hkk och efter det så var det Svenska och då skulle man tänka Målstuga fast det var Svenska. Man skulle typ plugga fortfarande men jag kunde typ allt på Hkk och Non kunde jag göra hemma så jag var inne på fejan och så! ;) Efter det var det Hkk och då var det ju provet. Det var rätt enkelt! :) Så jag tror jag får typ C! :) Sedan hade Sandra bestämt att vi skulle göra något maträtt med kyklingfilé. Jag sökte upp det på datorn och sedan klickade jag typ på bilder och då klickade jag bara på någon kyklingfilé som sog god ut och då kom det fram Orentatlisk kyklingfilé så det gjorde jag och Sofia och den blev verkligen jättegod! :) Den är verkligen rekommenderad!

Vi hade ju Hkk före lunch idag så vi skippade lunchen eftersom vi redan hade ätit så nu har vi ju luchrast. Sofia ska göra en bakgrund till mig och så! :) Efter rasten är det No och sedan slutar vi! :)
Här är receptet för er som är sugna på att göra den! :)

Orientalisk kycklinggratäng
 (filé) för 4 personer
1 grillad kyckling
2 röda paprikor
½ dl mango chutney, Bengal Spicy
2 dl creme fraiche
3 dl matlagningsgrädde
4 msk chilisås
3 tsk curry
3 tsk paprikapulver
Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader.
Rensa kycklingen från ben och dela köttet i små bitar.
Hacka paprikan i mindre bitar och varva den i en gratängform tillsammans med kycklingen.
Blanda ihop mango chutney, creme fraiche, grädde, chilisås, paprikapulver och curry i en skål.
Häll såsen över kycklingen i gratängformen.
Grädda gratängen i ugnen i ca 20 minuter.
Servera med kokt ris och grönsallad.
Superenkelt och går fort att göra. Perfekt när man inte orkar stå för länge i köket. Dessutom blir det väldans gott!

Ni kan också få en bild på den här! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0