Ridlektion 5/5

Haha! :P Asså gud! :P Jag glömde helt bort att det var ridning idag som ni kanske märkte! :P Jag ba: japp Lördag idag då, vad ska man hitta på idag liksom? :P Ska gå ut med Theodor och så. :P Sedan när jag fota med min kamera och mamma frågade vad klockan är och Sarah sa kvart i två jag ba: shiiiit! Jag har ju ridning tio i två idag! Herregud. Jag började gråta och allting! :P Kanske lite pinsamt, men ni vet den där känslan när man känner att man inte kommer hinna och allt blir bara stressigt och kaos? :P Så kände jag och bara började gråta, klockan var tio i och den ridgruppen som jag skullle rida igen i (red ju i stället för Fanny Öslund idag) man skulle bara sadla och sedan hade de en liten samling och sedan skulle man sitta upp typ. Var iallafall där klockan två och såg när de satt upp. Jag gick till Claudia och sa till henne att jag var sen och då så hon, jaha, ja du får ju mindre tid men du har Oliv. Så jag sprang/gick in till stallet och tog Olivs grejer och sadlade honom. Sedan gick jag och tog på min väst och allt det där och sedan ledde jag ut honom snabbt där man sitter upp och satt upp direkt och jag hade för ojämna tyglar men jag strunade i de och travade ikapp de andra och sedan skrittade vi in i ridhuset. Så jag missade liksom ingenting men det var stressigt.

Väl fixade stigbyglar och när vi skulle börja renodla hästarna så gick det bra. :) Oliv lyssnade bra på hjälperna och så. Sedan skulle vi börja trava och han lyssnade och gick fint även i traven, men ibland var han trög så fick peta på honom med spöt några ggr där och sedan skulle vi galoppera i hela ridhuset. Det gick jättebra men Oliv ville liksom in mot mitten så jag fick styra ut honom och så. :P När han galopperade så kändes det som om att han skulle sparka bak ut, men det gjorde han inte! :P När vi hade värmt upp hästarna rodentligt så skulle vi hoppa den såkallade banan.  Det var ju förbredande idag, jag visste inte hur banan skulle se ut och det var tur att man inte skulle rida själv! :P Man skulle rida i led och jag bara red efter de andra och det gick väll bra. :) Han ville inte liksom hoppa över  bommarna ordentligt, men det var jag som var slarvig och inte drev på honom hela vägen frammåt till bommen men ja. Annars gick det väll bra! :) Man skulle också trava över tre bommar snett igenom och det gick också bra! :) Så ridlektionen var lyckad iallafall! :) Det kändes som om att jag inte hade någon lust alls där i i bilen när vi var på väg och grät typ! :P Men när jag väll kom till stallet så gick allt bra! :)
Ja...måste verkligen avsluta nu! :P Men jag kommer ju kanske blogga mer sedan! :)
Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0