Ridlektion 11/9

Häst: Minty
Ridlärare: Annika
Övning: Sitsen
Är jag nöjd med lektionen: Ja! :)
Hur gick det: Bra! :) 
 

Vi fick ha Annika istället för att Claudia skulel göra någonting så hon kunde inte ha hoss igår så vi fick ha Annika istället! :) Kommer faktiskt inte ihåg så mycket av lektionen igår! :P Har ett ganska kast minne efter bara en dag, men, men. Får hoppas att jag kommer ihåg någorlunda! xD
 
Först skrittade vi fram på ånga tyglar. Sedan skulle vi känna våra sittben i sadeln och när vi skulle ta upp tyglarna så skulle vi inte böja oss fram. Det var ju så svårt, men jag böjer mig alltid fram när jag ska ta upp tyglarna så det kändes ju lite konstigt! :P Sedan skule vi rida över hela ridhuset och efter det så skulle vi värma upp genom att rida in på tre volter i ridhuset. Det skulle vara max 4 i varje grupp och då slapp vi bli så många i varje volt så det var ju bra. :) Vi skulle galoppera och hela tiden trycka ut hästarna så att volten blev större för att hästarna ramlade oftast in av sig själv sa Annika. Sedan galopperade vi också andra hållet. Minty var jätteduktig och hade en väldigt bra glaopp. :) Dock lite för lång, men det gick ändå bra. :) Sedan skulle vi göra övningarna. Vi skulle ta ner stigbyglarna från sadeln och sedan skulle vi rida snett igenom och rätt upp. Efter det skulle vi ha långa tyglar och trava. Sedan skulle vi sakta av, men vi skulle ha fortfarande ha långa tyglar. Det var också lite svårt! :P Men det gick ju till slut. ;) Efter det var lektionen slut.
 
Vi hann med många saker idag tycker jag. :) Iband blir de så långa och inte tråkiga, men det är roligare när vi ska göra många saker som den här lektionen! :) Är ändå nöjd med Minty! :) Nästa gång ska vi nog ha Uteritt eller sitsträning! Kanske har fel, men aja. :P
 
 
Foto: Alexandra Sewén
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0