Ridlektion 18/9

Häst: Minty
Ridlärare: Claudia
Övning: Uteritt
Är jag nöjd med lektionen: Japp! :)
Hur gick det: Bra
 
Idag skulle vi rida ut och jag skulle ha Minty igen! :) Som vanligt så har jag inte så mycket att skriva om eftersom det var uteritt, men vi hoppade mest över diken och sedan över en stock! :) Minty var duktig, men jag hade för dålig fart när jag skulle hoppa stocken så kom över lite före, men det gick ju bra! :P Sedan på dikena så klev hon nästan över medans alla andra hästar hoppade högt över! :P Men ibland kunde hon också. :) På slutet galopperade vi uppför en backe och sedan så travade vi i en cirkel på ängen då. Försökte ställa Minty lite då, men det gick inte så värst bra. Men det berodde på mig för jag ställde henne alldeles för lite. :P Men sedan så red vi mot mot stallet och sedan red vi förbi parkeringen istället för att rida till stallet och tog en annan väg. Där skulle vi galoppera och då blev det lite kaos för det var en tjej som var lite rädd, men ja. Sedan gick det bra. Vi skulle även avsluta med att rida på sandbanan ute och det var jättekul! :) Vi fick också galoppera där över hela banan och det var somsagt jättekul! :) Fast Chiko blev jättehet och började skena och sedan blev alla hästar uppjagade av honom så det vart lite kaos även där, men när jag bromsade Minty så stannade hon bara så hon blev inte het som tur var! :P Hehe. Men ja. Sedan så var ridlektionen slut! :) 
 
Tyckte det var en rolig uteritt och Minty var ganska duktig fast hon var lite seg ibland. Men aja. :P
 
 
Lila Minty i hagen. :) Foto: Alexandra Sewén!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0