Ridlektion 12/2

Häst: Oliv
Ridlärare: Claudia
Övning: Förvänd galopp
Är jag nöjd med lektionen: Ja! :)
Hur gick det: Bra :)
 
Fick Oliv idag och övningen idag var ju somsagt förvänd galopp. :) Först skulle vi få igång hästarna så vi skulel göra halt och sedan skulle vi skritta och de skulle svara snabbt på skänkeln. Först gjorde inte Oliv det och då smiskade jag till hoonom och sedan svarade han genast bättre. Efter det så skulle vi galoppera och Oliv var trög och skumpig. :P Skulle ha smiskat itll honom där också för när jag gjorde det när vi skulle börja med övningarna så blev han jättesnabb. :P
 
Man skulle komma i höger galopp tror jag det var. Sedan skulle man svänga in lite mot mitten som typ slalom och sedan var det två st koner som log bredvid varandra och där skulle man rida emellan. Sedan skulle man ha samma galopp efter de konerna och så skulle man svänga till vänster och sedan följa spåret igen. Hoppas som vanligt att ni fattar min dåliga förklaring. xD Vi skulle göra det i båda varven. :) Efter det så skulle vi komma i höger varv, svänga in mellan två koner som låg på medellinjen i ridhuset. Sedan upp mot väggen och sedan svänga vänster och komma på spåret igen. Man skulle ha samma galopp hela tiden och det var lite svårt, men det gick. :) Efter det så skulle vi komma in på volterna och ställa hästarna och Oliv var jätteduktig på det. :) Sedan var ridlektionen slut. :) Är iallafall jättenöjd över ridlektionen i helhet. :)
 
 
Han är så söt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0