Ridlektion 15/1

Häst: Café
Ridlärare: Claudia
Övning: Hoppning
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bra! :)
 
Idag var det ju hoppning som stog på schemat. :) Det gick bra idag. :) På uppvärminingen så skulle vi travhoppa ett grön-vitt hinder. Det låg även travbommar innan. Det gick bra och Cafe var duktig. :) Det syndes att hon gilalde hopp.a: ) Vi kom på det två ggr. Sedan kom vi på ett blå-vitt hinder som hade galoppbommar innan. Så man skulle fatta galopp från dörren och sedan hoppa hindret. Det gick även också bra! :) Men ibland blev Cafe het och då styrde inte jag så haha jag höll på att rida på Claudai! xD Men det gick bra! :P Så ja... :P Men sedan gick det bra. :) Sedan skulle man göra en bana. Man skulle komma från det grön.vita hindret i trav. Vända snett igen, uppåt mot läktaren och sedan fatta glaopp och hoppa det blå-vita hindret. Det skulle man också göra två gånger. Sedan fick vi hoppa det grön-vita och det blå-vita två ggr till och sedan var lektionen slut. :)
 
Är ganska nöjd med lektionen, även fast det gick som det gick ibland haha! :P Nästa gång är det konstigt nog förberande! Men det är för att underlaget inte var tillräckligt bra för att man skulle kunna ha förberedande förra TIsdagen så det är därför haha! xD Men här kommer bilder! :)
 

Jag vet inte världens finaste sits. Men jag bjuder! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0