♥ Ändå älskar jag dig på något sätt ♥

Idag när jag hade ridit klart, sadlade och tränsade jag av och sedan gick jag in till Jonatan. Då kändes det verkligen i hjärtat att det fanns en gnutta kvar av kärlek til dig ändå Jonatan! Jag kan inte beskriva hur det kändes, det kändes så härligt! Jag älskar dig nästan nu igen! När jag pussade och kramade jag dig så dök massor med minnen upp, hopptävlingen vi gjorde tillsammans <3. Alla lektioner, och massor med andra minnen bara strömmade förbi i hjärnan som vi hade gjort tillmsammans. Nu värker mitt hjärta igen när jag skriver och tänker på dig...JAG ÄLSKAR DIG!
Jag kunde stå där så länge till men jag var tvungen att gå...jag blev så jävla förbannad på att jag hade vuxit så jävla fort och var tvungen att byta till mellanponny. Bara jag hade börjat att rida hos en annan grupp emd en gång och ridlärare. Då skulle jag inte ha fått Musse hela tiden, utan dig...när Claudia eller vem som helst insåg att jag tyckte om honom skulle jag ha fått rida honom mer som alla andra när dem börjar älska en häst. J
ag är så jävla arg på det här alltså! Jag vill ha tillbaka dig, jag vill bara ta dina tyglar i smyg, gå till din spilta och leda ut dig ur stallet och galoppera hem med dig! Så känner jag just nu! Jag vill sitta på din rygg, jag vill göra allting. Kärleken bara bubblade fram inom mig när jag stog hos dig. När Alle stog med Tella och jag såg att hon älskade Tarantella i hennes ögon så sprängdes mitt hjärta och jag stog och titta i dina ögon bara. Jag kunde inte förstå....det är så obeskrivligt och svårt och att förklara!
Du vet inte hur mycket jag vill rida dig, bli skötare på dig, och ha dig här hemma gubben! Du är min ögonsten du är mitt allt, ni kanske tycker att jag överdriver nu men tyck det då!
Jag har också börjat på en annan kärlek. Till hästen Snowberry, men hon börjar jag bara att älska men inte så mycket som dig Jonatan. Jag kom ihåg hur många gånger jag sårade dig genom att jag glömde att ta med mig morot till dig varje Fredag som vi hade bestämt, det såg verkligen ut som du skulle börja gråta när jag sa det du bara sänkte huvududet när jag sa det.
Nu vet jag hur mycket man kan älska en häst......





Bilderna är tagna av Allexandra, hoppas det är okej att jag tog bilderna från eran blogg hittade inga andra bra!

Nu över till ridlektionen...
Jag fick Snowberry! :)
Vi började som vanligt med våra halter sedan kom vi fram snabbt i trav, vi travade länge och sedan saktade vi av. Vi skulle gå in på mitten och göra framdelsvändningar...sedan jobbade vi med volterna. Vi ställde hästarna både vänster och höger. Sedan skulle vi galoppera jättekort och sedan skulle vi sakta av till skritt, göra halt och göra en bakdelsvändning och gå fram i andra varvet. När vi hade kommit fram i det så skulle vi börja trava, sitta ner i sadlarna och fatta vänster galopp sedan skritt igen. Vi bött varv och kom fram i trav och förberedande galopp. Hon sa kort----GALOPP! Och alal skänklade på sina hästar, sedan kom det härliga. Trodde vi aldrig skulle få sakta av, vi fick typ galoppera fem varv! Första studsade jag upp och far i sadeln men sedan satt jag ner och verkligen djupt ner i sadeln och det gick så bra mellan mig och SNOW. Vi bara glaopperade varv efter varv. Det var så obeskrivligt härligt.
När vi hade värmt upp ordentligt började vi med våra riktiga övingar som vi skulle göra: sidledning, den sista sidledningen under den här terminen! Yeah! Nästa gång ska vi börja med ett anna projekt men iallafall. Den gick också bra men hon ville gå mot sidan men hon bara gick hela tiden med sned hals till vänster...sedan bestämde jag mig bara och ryckte tag i hennes vänstra tygel, saktade ner henne och tryckte till med höger skänkeln så hon verkligen gick åt sidan och efter det gjorde hon det hela tiden. Hon var så duktig! :)
Nu vet jag vad som är mening med att rida!


Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0