tAKIDA

Takida är en Svensk rockgrupp som bildades 1999 I Ånge. Namnet Takida kommer från Silver Fang karaktären Gohê Takeda, vars efternamn sades fel i svenska dubben. Bandet bildades 1999 av Robert Pettersson Fredrik Holm (från bandet Sinatra) samt gitarristen Tomas Wallin (från bandet Blowball) först under namnet Tender. De bytte sedan namn till Takida och 2006  släpptes debutalbumet Make You Breathepå skivbolaget  Ninetone Records
 
Jag har varit ett fan av Takida sedan 20 sep 2012. Då jag såg de första gången i mitt liv. Innan hade jag bara hört deras hitlåt You Learn. Jag blev mer och mer fast och nu kan jag inte slita mig från de! De är en del av mitt liv nu och jag kommer alltid att älska de!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0