Ridlektion!

Idag var det ju ridning, och fic Snowberry igen! :) Nu hörde jag varför vi hade Annika, Michaella var ju suk! :P När hon kom in igen så tänkte jag: men hallå har vi bytt ridlärare?! Men sedan sa ju ohn att Michaella var sjuk, men nästa gång ska vi ha henne igen.
Nog om det nu!

Det första jag gjorde när jag kom in i stallet var ju såklart att kolla vilken häst jag skulle ha och jag skulle ju såklart at Snowberr igen! Sedan gick jag  och kolla om Snowberry var sadlad och det var hon! :) Ja gick in och sa hej till henne sedan gick jag och satte mig då jag såg att en redan hade gjort det (ointresssant jag vet) sedan kom det fler och fler. Sedan hade vi teori och sedan gick vi ut i stallgången och skulle leddei ut hästarna. jag tänkte gång på gång när hon inte var sadlad och hur jobbigt det var förra gången.
När hade hoppat upp på  Snowberry så gick vi ut på spåret på andra sidan och sedan kom vi fram i trav. Då fick jag ju såklart håll, kunde inte vara ute på spåret hela tiden. Så jag gick in i mitten och slappnade av och slutade att spänna magen som jag gjorde och då får man ju håll. Sedan skulle vi ut och galoppera på volterna igen. Som vanligt fick vi galoppera jättemycket och det gick lika bra som vanligt! :)
Sedan började vi med övningen:
Idag jobbade vi som vanligt på volterna, men vi ställde in inte in och ut och höll på utan vi skulle förminska och förstora volten med sidled. Asså man kortade yttertygeln, tryckte till med innerskänkeln och styrde hästen utåt i spåret. Men inte samma sak inåt om ni trodde det. Nej då skulle vi bara styra inåt till en mindre volt.
Så det var det vi höll på  med idag! :) Jag har inte så mycket mer att skriva om så hej då! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0