Sista ridlektionen innan horse show! :P

Jaha! Sista ridlektionen innan horses how 2011! :P
Började med att jag inte var uppskriven på tavlan?...Jag gick in i teorirummet och då sa Laila som vi hade istället för Michaella av någon kosntig anledning, kom ju försent igen så jag missade ju varför hon var borta men iallafall. Hon sa attt jag skulle ha Snowberry sedan gick hon igenom vad vi skulle göra och vi skulle ju vänsterställa och höger ställa hästarna i volterna. Vi gick ut i gången och då såg jag att Snow inte var sadlad! Jag fick panik!.....och gick snabbt till sadedlkammaren, tog sadeln och nästan sprang till Snowberry. Sedan skulle man hämta tränset också men det slapp jag för det skulle visst Sosso eller Alle eller någon ge henne det och så la hon det på hennes spilta. Jag fibblade med hennes sadelgjord...Laila sa att dem skulle gå ut och så gjorde dem det. Jag blev ännu mer stressad och fortsatte att fibbla med sadelgjorden...och sedan insåg jag varför jag inte kunde spänna den! Den var ju omvriden?! Jag var tvungen att se till att den var ovriden i mitt allt stress. Sedan in med spännena i hålen. Tränsa henne snabbt och det sköna är att hon är ju så bra att träna, så jag behövde bara trycka in bettet lite och så vips var det i munnen på henne.
Sedan dra med henne till ridhuset...spöt glömde jag men då var jag redan ute från stallet och då kunde man ju inte hämta det!
Jag fortsatte att dra med henne till ridhuset och tänkte att jag får säkert något spö där inne i ridhuset. Sedan när vi väl kom in så var ju alla redan uppsatta Jag ställde mig efter ?! (en brun stor häst?!) vet inte vad den heter...men då skulle ju alla som var klara naturligtvis gå in på mitten. Så jag gjorde det och sedan satte jag upp och så skulle jag börja fibbla med stigbyglarna också som i efterhnd isade sig vara för omgäma. Dem fick jag fixa sedan var det bara att rida ut på spåret...gå över till den stora delen och då gick jag in och fixade ännu liter mer med stigbylarna.
När jag äntligen var klar med allt fibblande så kunde jag rida ut henne på riktigt...
Vi skulle traa och sedan galoppera typ fem varv i volterna igen. Det var lika härligt det men som förra gången så studsade jag upp och far men sedan bara satte jag mig djupare och det gick precis lika bra som förra gången. Sedan skulle vi börja övningen:
Jag fick henne inte så ställd alla gånger men när jag väl tog i så gick hon fint. Men vi skulel iallafall gå i en fyrkantig volt?! Det gick bra och sedan skulle man göra den mindre och större och all tjofsan...ser att jag redan har fått lång text så jag tycker att jag inte behöva ta det så mer långvandrigt på rilektionen så jag ska nog avsluta nu för jag ska bada nu! :)

En nöjd Emelie! ;)
Men nu ska jag dra...hej då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0