2. Var & och när jag började rida.

När jag var 6 eller 7 år fick jag börja på hanikapridning på tyresö ridskola. Jag var lite rädd och vi hade ledare, vi skrittade bara ut i skogen och på vintern var det uppehåll. När jag blev 8 år frågade mamma om jag ville börja rida jag sa ja och vi sökte plats på ridsdolan. Jag kom in ganska snart och skulle börja på hettsvetts kursen. Jag minns inte alls vilken häst jag fick då. Men jag kommer iallfall ihåg att man fick lära sig vad alla borstar hette, sadeldelarna och tränsdelarna...det var verkligen svår och jag kom ju inte ihåg vad dem hette såaklrt. Sedan skötte vi om våra hästar vi hade. Efter det så fick man åka hem. Juste jag tror jag hade Musse...ja det hade jag.
På sista dagen fick man också rida med ledare i ridhuset.

När jag började rida på riktigt fick jag rida på Onsdagar md en nybörjagrupp och ridläraren Maria, jag fick såklart Musse första ridlektionen, jag minns inte alls av den ridlektionen men kommer ihåg att han var rätt busig och ville gå in till mitten hela tiden men ledaren hade ett fast tag i tygeln. När vi så småningom fick rida utan ledare kom jag ihåg att jag inte alls var rädd. Jag skrittade bara runt där i ridhuset med Musse. Det var 45 min och vi fick bara skritta runt. Vi fick lärde också oss hur man gjorde när man stannade hästarna och hur man gjorde när dem skulle gå framåt.
Ja...det var ju min mamma som sa att jag skulle börja rida så det var därför jag började rida! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0