Såhär sköter jag mina kaniner :)

Tänkte göra ett inlägg om hur jag sköter mina kaniner. Förlåt om jag härmar dig Frida!

Mat o vatten:

Varje morgon innan jag går till skolan går jag ut och ger kaninerna hö, pellets och fyller på vattnet om det behövs. Varje kanin får ungefär en halv deciliter pellets eller mer.

Motion:

Ungefär 3-5 ggr i veckan sätter jag alla kaniner i en varsin hage i ungefär i en timme. Har inga speciella leksaker åt de där. Sedan brukar jag gå ut med kaninerna i sele så ofta jag har tid och kan.


Rengöring av buren:

Jag byter toaletterna varannan dag.
Jag och min syster Sarah gör rent alla burar en gång i veckan. Då tömmer vi hela burarna och gör nytt lager med spån. På sommrarna sköljer vi även av de men på vintern, hösten och på våren finns det inget vatten i vår kran och då kan man ju inte kånka de under en diskho eftersom de inte får plats.

Träning:
Jag tränar 2-3 ggr i veckan men ibland kan det variera om jag har mycket att jag göra. Om det är en rak tävling tränar jag på rak och om det är en krok tävling tränar jag på krok osv.
Jag tävlar varenda tävling klubben arrangerar! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0