Ridlektion 21/8

Häst: Diays
Ridlärare: Claudia
Övning: Uteritt
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bra
 
 
På teorin fick vi välja vad vi ville göra på ridlketionerna samt på teorin och sedan fick man välja tre st hästar som man vill rida den här terminen. Jag tog Daisy och Snowberry. Frågade om jag var för stor för Jonatan och då sa Claudia att jag var det!
 
Idag var det ju också uteritt, men vi skulle somsagt trava denna gång. Vi tog en annan väg i skogen mot Alby och igenom Alby blev Daisy lite het för att hästen framför var det och ville gallopera hela tiden. :P Men det gick bra och jag höll emot. Sedan gick det bra, men vi blev försenade jättemycket för att hon som satt på Musse inte kunde hålla igång honom så han kom efter hela tiden och då var vi tvungna att trava ganska mycket, men det var bara kul! :) Inte så mycket mer att säga om denna ridlektion eftersom det var uteritt idag också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0