Hoppkurs 23/12

Häst: Minty
Ridlärare: Aniika
Övning: Hoppning
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bra!
 
Idag var det ju hoppkurs. :) Man skulle vara där kl 9 för att vi skulle gå igenom bana osv. :) Jag fick först Caffe men det var några som inte kom. Eller några och några! :P Det var typ 7 st så en del bytte och då frågade Annika om jag ville ta Minty istället och det vilel jag. :) Har sett att hon är duktig i hoppning så jag ville ha henne. :)
 
Vi skulle börja med att hoppa en upphöjd bom som låg på ett böjd spår i volten. Man skulle komma på det några gånger i galopp åt båda varven. :) Det gick bra. :) Det gick bra och märkte snabbt att Minty var mycket frammåt så var nöjd över att jag sa ja till Minty istället för Caffe. :)
 
Sedan skulle börja hoppa studs. Det låg tre st studshinder, men Lalia tog bort en för att vi skulle känna hur det kändes att hoppa studs först. Sedan skulle vi hoppa det igen fast nu hade Annika lagt ett till studshinder så det blev 3 st studshinder. Det gick också jättebra! :) Efter det skulle vi hoppa ett hinder som heter fem och en halvan. Det betyder att det är ett rättupstående hinder och en oxer efter. :) Det gick lika bra här med. Men glömde att styra utåt ibland så kom lite snett i början, men sedan gick det bra. :)
 
Efter det skulle vi börja med banan. Vi började med aden upphöjda bommen som låg på böjt spår på en volt. Vi skulle börja på studshindrena, svänga rakt ner mot läktaren och rida på volten mot den upphöjda bommen. Sedan skulle man försöka byta galopp och komma upp mot studshindrena men svänga förbi de och komma på det rättsupstående hindret och oxern. Efter det skulle man rida ner mot läktaren igen och sedan komma på volten igen och avsluta med att hoppa den upphöjda bommen. :)
 
Är nöjd med ridpasset, men kunde ha ridit bättre. :P Märkte att jag hade benen för långt bak, men var inte berädd på hennes språng! xD Aja. Var nöjd ändå. :) Nya tag nästa termin! :)
 
 
 
Minty. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0