Första praodagen!

Idag var det ju prao. Det var ganska kul! :) Ni vet ju var jag praoade! Men jaja! När jag kom så skulle vi byta vatten till fåglarna, kaninerna och ja alla smådjur. Efter det fick jag städa butiken! :P Fick sopa smuts i högar och sedan sopa upp de så att det skulle se fint och snyggt ut när kunderna kom. Sedan fick jag tvätta och tömma ut Akvarierna. Det gick inte så bra. Först gick det bra, men sedan var det dåligt tryck i slangen så det tog jättelångt tid! Fick hålla på i en timme typ! :P Sedan skulle jag fixa smådjursgodiset. Det var torkade bananachips, ärtplattor, torkade äppelbitar och moröter som det behövdes mer av. Sedan var det lunch. Åt snitchel med pommes på en restaurang. Sedan skulle jag fronta varor och göra rent en fågelbur. Innan jag slutatade så matade jag slutligen fiskarna! :) När jag gav ett Akvarie mat bredivd ett annat så trodde fiskarna från det andra Akvariet att de kunde ta den maten men det var ju glas emellan! Hehe, det såg lite roligt ut! Men ja...det var min första praodag! Fick uppgifter nästan hela tiden! :P Personalen hade hundar med sig och det var två st Moppar, en Schäfer och en Bordercollie. De var jättemysiga och söta och ville hälsa på mig ibland! :) Får sluta tidigare än de andra praoeleverna ska göra där för jag har ju hjärtfel och inte orkar lika mycket. Kommer typ vara helt slut om jag slutar liksom sex! Är faktist trött nu så det är bra att jag inte får sluta sex...ibland är det bra att ha hjärtfel! ;) Fast bara ibland!
Men ja...nu ska jag snart äta och sedan ska jag spela blockflöjt! Hej då! 


Det fanns bland annt såna här fiskar på djuraffären! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0