Ridit! :)


Häst: Daisy
Ridlärare: Mikela
Är jag nöjd med lektionen: Ja! :)
Är jag nöjd men övningen/ridningen: Ja! :)

Tjingeling allihopa! Det gick jättebra på rilektionen idag! :) Jag hade Daisy! :)
Nu ska vi ta en paus från volterna i några månader! Skönt! :) Gillar inte att rida på volter.
Övningen idag var att man skulle rida några steg in från spåret. Vi började med våra halter och när vi höll på med det så kom plötsligt Skrållan galopperane! :P Det var väldigt oväntat. Men hon har varit pigg några dagar här.
Men sedan efter en stund så skulle vi galoppera! Och eftersom vi inte jobbade på några volter idag så galopperde vi på fyrkantsspåret och det gick jättebra! Vi fick galoppera länge och det var jättkul! :)  Jag red in på en stor volt för att samla henne lite men sedan glopperade jag ut på spåret igen! :) Man fick göra det och några andra gjorde det också. Det var jättekul! På slutet fick jag henne jättefint ställd och det är som om hon vill vara stäld, hon gör nästan av sig själv! Man behöver bara hålla kvar där på ställningen och låta henne gå ställd. Hon är så lydig och duktig! :) Jag önskar verkligen att Sofia kunde filma, nu när det är förberedande nästa gång och då ska man ju inte ställa.



Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0