Hoppning med Oliv! :)

Häst: Oliv
Ridlärare: Mikaela
Övning: Hoppning
Är jag nöjd med lektionen: Ja! :) 
Hur gick det: Jättebra! :)

Det var hoppning idag och det gick strålande! :P Nej men trodde det inte skulle gå så bra som det gjorde! Trodde han skulle typ vägra och att jag skulle ramla av för att han var så seg förra gången. Men det var han inte! Först skulle vi hoppa fram på på ett ett lila-vitt rättupstående. Man skulle komma fam i trav och det gick bra! Sedan skulle vi ta cavaletti bommar och det där hindret. Efter det så hoppade vi studs och sedan skulle man svänga åt ett grönt och vit hinder och sedan ta cavaletti på slutet. Sedan hoppade vi i ström på studs-hindret. Sedan böt vi håll och så! Det som är så dumt att man hoppar lite bana är att man måste stå och vänta typ halva lektionen och hoppa halva bara! Jag tycker att man borde ta alla hinder i ström men det blir väll så stökigt då med så många hästar så det är väll därför som de inte tar i ström! Men jaja...ridlektionen gick iallafall super och Oliv var jättetaggad, pigg och duktig! :) Tyvärr glömde jag godis till honom men gav honom ganska många klappar så han blev nog nöjd ändå! :) Den här veckan ska jag rida två ggr då jag ska rida istället två ggr för en tjej som är bortrest så jag antar att jag får göra samma sak igen på Fredag! :D Nu ska jag gå och handla semlor! Vi hörs imorgon!


Oliv som hoppar me en annan tjej! :) Hittade ingen annan bra bild på honom! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0