Ridlektionen! :)

Visste inte vad jag skulle döpa rubriken till! :P

Häst:
Oliv
Ridlärare: Mikela
Är jag nöjd med lektionen: Ja :)
Är jag nöjd men övningen/ridningen: Ja :)

Idag var det ju ridning! Det gick ganka bra! Det var ju förberedande hoppning. Mikaela hade lagt ut två bommar på långsidan som man skulle glaoppera över och man skulle räkna galoppsteg mellan bommarna. Vi värmde upp med lite cavaletti bommar. Det var inte riktigt som cavaleitti utan det låg tre bommar på marken på sned i en volt.
På första varvet hade jag ju för långa tyglar men märkte det och kortade upp de men det andra varvet gick bra! Är nöjd med lektionen men man måste ju hålla igång Oliv i början och daska till honom på rumpan i spöt ganska ofta. Men sedan kom han ju igång! :) Men ja...har inte så mkt mer och säga om den ridlektionen!

Nu sitter jag här och äter ett vaniljhjärta eftersom det är Alla hjärtans dag och snart ska jag ju som vanligt bada och sedan ska jag gå och lägga mig så jag orkar skolan i morgon...jag är ju förkyld! Efter skolan ska jag hämta Fluff efter kastreringen på Nacka Ddjurklinik i Sickla, måste ju byta och ta 840 i Lillängen. Så ska söka lite på SL när den kommer så jag vet! :) Men ja...hej då! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0