WE

Häst: Minty
Ridlärare: Maria
Övning: WE
Är jag nöjd med lektionen: Ja :)
Hur gick det: Ganska bra :)


Idag hade vi WE (Workingequtation) som övning och det gick ganska bra! :) Workingequtation är en ny övning som kom till Sverige för ca 3-4 år sedan. Den går ut på att man ska glaoppera mot en låtsastjur med en pinne och ta genom pinnen i en ring. Sedan ska man rida igenom grindar, man ska öppna och stänga grinden. Fast vi har inga grindar!
Jag hade Minty. Hon var jättepigg och jättebra, hon svarade bra på hjälperna men ibland behövde jag lägga till spöt då och då! :) Det var en dressyrbana som man skulle göra lite slalom mellan konerna och sedan var det WE på resten av banan! :) Det gick bra när jag skulle ta pinnen från tunnan i trav och så. Men höl lite fel så det gick inte så bra när jag skulle ta ringen på tjuren för jag bara puttade ner den, kunde inte ta den i ringen! :P Men jaja! :P Sedan skulle man gaoppera mot tjuren och det gick bra! :) Ja...allt gick bra och Minty var duktig så hon fick godis när lektionen var slut! :) Sedan kollade jag på Sarah och de gjorde också WE! :)

Blogg.se laggar så det går inte att ladda upp någon bild på Minty! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0