Ridlektion 12/5

Idag var det hoppning som stog på schemat och det gick jättebra! :)
Föst renodlade vi hästarna, vi skulle även stå på tå i stigbyglarna och sedan skulle vi träna att stå upp i sadeln och så. Efter det värmde vi upp hästarna genom att galoppera såklart, Oliv var snabb men han ville typ hoppa en del hinder som stog på långsidan så han typ bara vände plötsligt på de men sedan märkte han att han inte hade nå bra fart så han stannade. Jab ba: eh Oliv??? :P Men aja...när vi hade värmt upp hästarna så skulle vi börja hoppa. Man skulle hoppa ett hinder och sedan vända en volt och sedan hoppa på ett annat hinder. Det gjorde vi några ggr och samma sak i andra varvet och efter det så hoppade vi båda hindrena på rad utan någon volt och böt varv och hoppa de på andra varvet. Det gick jättebra och är jättenöjd över Oliv! Han ville verkligen hoppa! :) Sedan skulle vi hoppa komma från bokstaven P i ridhuset, rida mot det vid-röda hindret som stog mot P och sedan skulle man svänga höger och komma upp på långsidan och hoppa de två hindrena som stog där. :) Hoppas ni förstog vägen! 
Efter det så var ridlektionen slut (vi hann inte hoppa de hindrena på långsidan i det andra varvet) och vi satte av och sedan skulle vi hjälpa till att plocka bort banan och så! :)

Jag är väldigt nöjd över ridlektionen! På Tisdag ska man rida igen och hoppas jag får någon annan häst då, inte för att jag har något emot Oliv. Absolut inte! Men det skulle vara lite tråkigt att få samma häst igen! :P Men hade typ Oliv förra gången vi hoppade på någon Tisdagslektion också så jag tror jag får någon annan häst, hoppas på Daisy eller någon för jag har inte ridit henne på jättelänge! Men ja...hoppas kan man ju alltid! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0