Hur allt började

Jag fick min första kanin när jag var 8 år. Hon hette Mysan och var en grå dvärgvädur och väldigt söt. När jag var liten så visste jag inte hur jag skulle ta hand om kaniner. Detta låter väldigt ansvarslöst, men jag släppte ner henne på marken och trodde hon kunde vara löss, men hon stack ju såklart. Haha. Men ja. Sedan fick jag en annan kanin som hette Skuttis. Hon minns jag inte så mycket av. Men hon var också dvärgvädur. Någon grå spräcklig haha. Men jag kommer inte ihåg så mycket. Hon rymde också, men jag kommer inte ihåg hur. Efter det fick jag en till kanin. Den var också någon gråspräcklig typ och han glömde jag i hagen. Jag vet! Jag var väldigt oansvarig när jag var liten. Men ja. Jag glömde honom i hagen under natten och sedan var han ju borta nästa dag. Samma dag fick jag en till kanin. Den var svart men minns inte namnet. När hon var liten var hon så tam att hon kunde sitta under ett paraply utan någon hage eller ingenting med sina syskon och mamma. Så när hon blev större hade hon kvar det från när hon var liten så hon kunde vara kvar tills hon var borta i princip haha. Nej, men vi trodde ju att hon kunde vara där och kom inte på att vintern inte ksulle komma och att hon kunde rymma. Jag vet invet vad vi tänkte med. Sedan rymde ju hon tillslut. Sedan fick jag en kanin som hette Stampe. det var han jag började att hoppa med. Han var riktig duktig och om jag hade hittat det här med kaninhoppning tidigare tror jag att han skulle var adutkig. :) Han skulle iallafall klara lätt! Har gamla filmer på honom som ni kanske vill se? :) Ska försöka fixa till något klipp! Tror jag har lagt ut klipp på honom tidigare. Men kan kanske göra en ny video om honom. :)
 
 
Stampe.
 
Efter honom fick jag Tindra och Zandra. De var lejonhuvade dvärgvädurar. Jag höll också på att hoppa med henne, men ännu inte hade gått med i nån klubb. Tillslut gjorde jagdet. April 2009 var våran första debut. Sedan hösten 2010 fille jag ha en till kanin och fick det. Det var Theodor. Han tänkte vi para med henne sommaren därpå, men en dag hittade vi Zandra och Tindra döda i deras bur Vi vet inte varför, men vi tror att de hade fått någon sjukdom eller bara frysit ihjäl p.g.a för lite hö eller något. Men nu har jag vekrligen tagit till mig det och ger ibland för mycket haha. :P Nej, men ser vekrligen till så att de får hö nu så att det inte händer igen. :)
 
 
Tindra.
 
Jag började istället med Theodor hösten 2010. Han skulle starta i mini och det gick rätt bra. :) Efter det tävlade jag med honom sakta, sakta. Jag blev biten och skaffade jag Candy. Jag parade de och fick Piggelin Candy och Fluff. Köpte även Polly (Silverados La Clique) förra året den 3 jan på husdjursmässan! :)
 


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0