Hur man lägger in videos i inlägg

Det finns ju andra sidor än Youtube som man kan lägga upp videos på, men nu visar jag bara från Youtube.
 
Du börjar ju såklart med att gå in på Youtube. När du har gjort det, välj en video du vill lägga ut på din blogg.
 
Då har du ju framme videon här. Detta är bara ett Exempel.
 
 
När du har valt en video så klickar du på Dela under videon.
 
 
Då kommer det upp en kod, men det är inte den koden du ska ta. Det är bara koden till själva videon. Du ska klicka på Bädda in.
 
 
Då kommer det en annan kod upp. Det är den du ska kopiera och under den koden så kan du först välja storlek om du vill. Jag brukar ta den minsta.
 
 
Kopiera koden.
 
 
Sedan klistrar du in i inlägget.
 
 
 Då kommer den in i inlägget. Man behöver alltås inte längre klicka på den där HTML saken.
 
Hoppas du förstog. Om inte så är det bara att fråga igen. :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det funkade inte för mig.

Svar: Ok. Då får du läsa på designadinblogg.se för jag har inget annat råd tyvärr
Emelie

2012-11-20 @ 20:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0