Min ridning då och nu

Jag började att rida när jag var runt 7-8 år. Ganska tidigt. Så har typ ridit i nästan hela i mitt liv. Eller jag den större delen av mitt liv iallafall. Jag kommer inte alls ihåg mycket från den tiden då, men jag började på handikappridning. Eftersom jag hade hjärtfel och så. Jag gick där de första 3-4 fyra åren och sedan blrajde jag rida "på riktigt." På handikappridningen så hade man ju ledare och skrittade bara i skogen och så. Det var ju ingen ridning ridning. Men sedan började jag på Småponny när jag var runt 10 år eller så. Gick då på Onsdagar vid tre eller fyra tiden. Åkte direkt från skolan då kom jag ihåg. Kommer inte ihåg alls mycket dp heller. Men minns att min ridning var typ den värsta tiden då. Vi sa till vår ridlärare att jag hade hjärtfel och inte orkade lika mycket som alla andra. Att jag behövde gå in till mitten då och då vilket jag inte gör nu och så för att jag orkar mycket mer. Då trodde Maria som var min ridlärare då att hon inte skulel säga till mig p.g.a av det. Men så var det ju inte alls. Hon kunde ju säga till mig och så. Så jag satt där på Musse som jag också alltid fick och bara rent runt där. När vi hade hoppning så vägrae Musse och jag ramlade såklart av för att jag inte hade nertrappande hälar etc som då hon inte sagt till mig att man skulle ha. Jag vågdade ju dirket inte säga: Asså du kan ju säga till mig om jag gjorde fel eller så. Var ju så "liten" då typ! :P Haha. Så ja. Men jag fortsatte trots det och fortsatte att rida på Onsdagar tills jag gick i sexan. Då bytte jag grupp till Fredagar och red tillsammans med min syrra. Då fick jag en annan ridlärare och det var mycket bättre! Hon sa iallafall till mig och så och jag fick också prova andrah ästar än bara Musse. Haha. :P Mne jag fick till och med prova Hell och så som jag nästan inte vågade eftersom jag hade fått samma häst hela tiden. Kunde ha honom typ en hel termin och så och jag skojar inte!
 
Men nu red jag då på Fredagar och jag utvecklades mer och mer där.
 
 
Mars 2011.
 
 
Maj 2011.
 
Sedan var jag tvungen att byta till MP efter sommarlovet som det då hette. Jag kom in först i en grupp som var alldeles för enkel på Lördagar vid två tiden kom jag ihåg. Där var det bara "nybörjare" eller hur man nu ska säga. De kunde iallafall inte rida och jag trivdes inte i den grupper. Sedan bytte jag till Tisdagar 17.20 och den gruppern var mycket bättre! Jag kommer faktiskt inte ihåg den första hästen jag fick, men någon av de första var Skrållan iallafall. Jag fick henne på den första hoppningen. Sedan fick ajg prova på olika hästar. Daisy, Globus och de.
 
 
Oktober 2011.

 
Mars 2012.
 
 
Maj 2012.
 


Visst har jag utvecklats som ni ser på bilderna? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0