Ridlektion 13/11

Häst: Oliv
Ridlärare: Claudia
Övning: Hoppning
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bbra! :) 
 
 
Idag var detj u hoppnig som stog på schemat och jag hade Oliv! :) Har haft honom väldigt många gånger på hoppning nu, eller ja. Jag hade honom typ hela förra terminen så. Ja. Har lärt mig hur han funkar nu och det är ju bra! ;)
 
Först ksulle vi värma upp. Vi skulle göra en volt tillbaka och stå upp i lätt sits samtidigt. Sedan gjorde vi så några gånger för att öva på omhoppningsvägarna. Sedan skulle vi komma på volterna. Där skulle vi ställa hästarna en aning och sedan skulle vä vända i volten och byta varv. Hehe. Vet inte vad det heter, em hoppas ni fattar! :P Sedan skulel vi fatta glaopp och styra ut mot spåret. Sedan skulle vi börja hoppa. Hindrena låg som ett Y precis som förra gången när det var föreberdande. Först skulle man komma på ett grönt-vitt hinder för att sedan svänga höger mot ett rött hinder. Det gjorde vi två ggr och sedan skulle vi komma på det grön vita igen, men nu skulle man svänga vänster för att hoppa det blå-vita hindret. Oliv var jätteduktig. Fick till vägarna ganska bra, men ibland glömde jag at driva ända fram till hindret. Men annars var han jättesnabb. Tyckte jag iallafall. :P Jag tänkte i början: Nä nu jävlar så ska han inte vara seg så jag daskade till honom med spöt ett par ggr och då kom han igång riktigt bra! :) Sedan skulle vi då hoppa banan. Det gick bra det med. :) Man skulle först komma på det grön-vita, svänga till höger och ta det röd-vita. Sedan svänga liksom vänster igen och komma på en oxer. Det var ganska högt så ibland så gjorde Oliv väldigt stora språng. :P Men det gick bra och sedan skulle man ta det grön-vita hindret på slutet och det ksulle man göra två ggr och sedan avslutade vi med ett litet "ärevarv." Hehe. Nej men vi skulle glaoppera över hela ridhuset och jag älskar att göra det! ;) Det är så härligt! :P Men ja. DÄr blev Oliv ganska het, men det var bara kul! :)
 
 Är väldigt nöjd över den eftersom jag fick igång Oliv jättemycket och i övrigt gick den ju också jättebra! :)
 
 
Oliv. :)
 
Foto: Alexandra Sewén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0