Ridlektion 20/11

Häst: Picco
Ridlärare: Claudia
Övning: Sidverts
Är jag nöjd med lektionen: Ja
Hur gick det: Bra
 
Idag fick vi välja hästar. Ville ha Daisy först och främst. Sedan Snow och sedan Srållan. Glömde att hon inte skulle gå så jag tänkte att jag kan ta henne. Men det blev ingen utav de. Det blev Piccio. :) Han är ju bra han med.
 
Vi började med att skritta fram hästarna som vanligt. Efter det skulle vi kommai n på volterna och så skulel vi ställa hästarna. Sedan skulle vi ställa göra framdelsvändning åt vänster och höger. Vi skulle vara två meter innanför spåret och det gick bra. :) Efter skulle vi göra övningen. Vi skulle göra en framdelsvändning vid varje kon och de gick typ som slalom. Hoppas ni fattar. Sedan skulle man även galoppera på långsidan. Det gick bra och så. Men pixxo är ju ganska het så ibland går det lite för fort haha. Försökte styre honom in mot hörnen och så och då gick det bättre. Efter det skulle vi byta varv fast i framdelsvändning. Vi gjorde det några gånger och sedan gjorde vi framdelsövningen åt det andra hållet. På övningen var Picco ganska duktig. Ibland fick jag inte till det, men det var mitt fel för att jag tog inte tag ordentligt i den ytterhanden när han skulle göra framdelsvändningen. Anars gick det helt ok idag. :) Vi avslutade också med att galoppera och sedan skulle de skata av till skritt och så höll vi på så lite och sedan var lektionen slut! :) Är iallafall nöjd med den. :)
 
 
Bild från hemsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0