Ridlektion 19/3

Häst: Minty
Ridlärare: Claudia
Övning: WE
Är jag nöjd med lektionen: Ja!
Hur gick det: Bra :)
 
Idag så stog det WE på schemat. Jag fick Minty och det gick bra. :) Vi värmde upp genom att samla tyglarna i en hand och ha  de långa. Vi skulle sedan göra halt och skritt vart eftersom. Sedan skulle vi trava och galoppera. Fortfarande i en hand i båda varven. :) Sedan skulle vi komma in på två volter och sedan skulle vi btya om volt. Efter det skulel vi börja med övningarna. Minty var jätteduktg på WE! :) Duktigare än vad jag trodde. Hon klarade alla övdningarna fint. Man skulle ta en pinne ochsedan skulle man ta pinen i en ring och lyfta den från tjuren, detkunde jag klara i galopp. :) Sedan skulle man gå upp på en bräda och ha två hovar på den och sean skulle man se  till så att hsäten stog på hela brädan och sedan skulle hästen ha två hovar ner mot marken och bakhovarna på brädan. Sedan skulle man ha tyglarna i en hand, komma in i en ruta som det var fyra bommar runt. Man skulle svänga hästen runt innuti den ruan. Haha det är skitsvårt att förklara. Sedan var det två koner man skulle trava som en åtta på och sedan tjuren osv. Det gick somsagt jättebra och har inga nackdelar med denna ridlektion faktiskt! :) Nästa gång blir det samma häst, sidverts och så ska Claudia filma som står på schemat! :D
 
 
 
Här har Minty det skönt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0