Ridlektion 28/8

Häst: Dingo
Ridlärare: Claudia
Övning: Förberedande hoppning
Är jag nöjd med lektionen: Japp! :)
Hur gick det: Bra! :)
 
Idag fick jag sita på en häst jag aldrig har suttit på! :) Nämligen Dingo. :) Han var jättesnäll och ganska het! :P Men han lyssnade så fort man tog i tygeln och det vr ju bra! :) Dock så blev han väldigt ibland, men det gick bra! ;)
 
Vi satt upp på stallplan och sedan gick vi på en liten promenad innan vi red in i ridhuset. När vi kom in i ridhuset så skulle vi skritta och sedan skulle vi trava. Vi skulle öva på att stå i lätt sits och sedan skulle vi göra en volt fast vi skulle stå i lätt sits och trava. Efter det skulle vi sakta av och knyta tyglarna till en knut för att vi skulle öva på att hoppa över bommar utan att liksom styra. Det var ju ganska svårt för mig eftersom jag hade en het häst så han bara rusade ibland, men Claudia sa att jag sulle trampa ner hälen och sträcka på mig och när jag gjorde det så gick det ju bättre! :) Sedan skule vi gör samma sak åt andra hålet och det gick väll också bra! Efter så skulle vi galoppera över tre st bommar som låg på långsidan och vi skulle fortfarande ha tyglarna i en knut. Det var ju mycket svårare då och då blev Dingo ännu hetare, men det gick ju bra! ;) Han började studsa och så och han började galoppera innan bokstaven A där man egentligen skulle fatta galopp men ah. Det gick bra! :P
 
Efter det skulle vi trava över tre st bommar som låg på båda långsidorna, men då var jag trött eftersom jag har hjärtfel så jag stog inne då. Men lektionen var nästan ändå slut då så jag missade inte så mycket! :P Jag hade en ganska tjock tröja på mig idag så jag blev helt svettig! :P Men det gick ju, men ändå! :P Aja...
 
Var iallfall nöjd med lektionen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0