Mina kaniner! :)

Nu tänkte jag skriva ett ganska långt inlägg om info om mina kaniner! :)

Theodor:
Är en charmig och jättego kile som älskar att hoppa och gosa! Han har mycket livsglädje i sig och han har verkligen hoppglädje och elgant. Men ibland kan gräset lykta lite extra gott och då måste man ju provsmaka det! ;) Men jag kommer verkligen ihåg första gången han skulle hoppa. Det var förra höstas vid mitten av Augusti, vi hade ställt ut tre hinder på raken och så hade vi lagt första bommen. Han bara rusade igenom som om han förstog med en gång vad han skulle göra. Så småningom kom han igång och kunde hoppa mini. Så jag bestämde mig för att starta honom för första gången i rak mini!
Det var en fin septembermorgon och tävlingen skulle dras igång. Miniklassen hade slagit rekord på hur många som tävlade i den och det var 15 st. Han var gick mycket frma på banan och klarade alla hinder utom ett. I finalen fick han noll fel och det visade sig att han kom på 2:a plats! Min lilla kile, han var så duktig! Det var x2 då och på den andra omgången fick alla som hade noll fel en grå rosett så jag kom hem nöjt med två rosetter som älsklingen hade tagit! :)





Jag kommer ihåg första gången han och jag tävlade lätt. Det var på Bergadagarna och det var krok lätt. Inte bra på första lätttävlingen liksom. :P  Men han hoppade glatt det första hindret men sedan tog han det väldigt lugnt resten av banan. Han nosade på det goda gräset och tog en tugga då och då. Han fick väldigt dåligt tid men kom trotsallt till final med bara ett fel. Jag var så stolt över honom! Men på den andra omgången gick han väldigt segt. Han lyktade mycket på det goda gräset och tog sig fram på hans väldigt lugna sätt. Vi var vid det tredje sista hindret och domaren sa: 30 sek kvar! Då tänkte jag: ja, Theodor det är kört! Men vi kämpade och han hoppade och ett hinder till men sedan ville haninte mer. Jag höll på och puttade på honom men han stog bara still. Domaren sa 10 sek kvar. Då lyfte jag över det sista hindret men tiden tog slut precis innan målbommen. Jag suckade ganska högt och tänkte fan!

Här kommer videos på Theodors första krok lätt tävling:





Candy:
Är en mycket go tjej hon med. Men hon är allt en sur mamma. Hon blev sur när hon fick ungar...antingen för att försvara dem eller visa att hon har ungar! Hon är bäst! Eller så rä det hennes revir helt enkelt. Numera får hon absout inte hälsa på honor för hon attacerkar dem. Hon är duktig på att hoppa och sist jag hoppade med henne hade hon mycket fart. on baral unkade på hela banan på sitt lilla vis! :P Hon är lite otålig när man ska sätta på selen. Hon är så söt hon och en väldigt bra mamma!

Piggelin:
Är en söt tjej som är duktig på at hoppa. Hon tävlar i lätt klassen. Hon är lite sprallig av sig och lite otålig. Men annars är hon snäll och söt!

Fluff: Är en lurvig kille med mycket livsglödje i sig. Han är en trevlig med en liten sur kille. När man ska ge honom mat så hugger han efter en. Men det får vi träna bort! Han har mycket fart inom hoppning, men ibland är han lite slarvig.


Polly:
Polly är en söt tjej med mycket livsglädje och hoppglödje! Hon springer vekrligen igenom hela banan på 4 sek. Hon är lite skygg av sig men det har vi nästan nu tränat bort. Hon är jätteduktig på att hoppa! :)

Sabina är ju inte min kanin egentligen men tänkt skriva lite om henne iallafall! :)
Hon är en tjej med mycket lurv. Sarah och hon passar verligen bra med varandra. Sabina är duktig på att hoppa men lite mer fart så ksulle hon vara ännu bättre. Hon slarvar lite här och var och är lite seg ibland. Men hon är annars en jättefin kanin! :) Hon är föresten rasen Löwen Dvärgcädur.

Sedan har vi ju Agnes som inte heller är min kanin. Men hon är en lite busig tjej hon med en glimt i ögat. Hon är duktig på att hoppa men har inte kommit igång helt med lättlklassen!

Men hej då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0