Ridlektion 28/5

Häst: Daisy
Ridlärare: Mikaela
Övning: Dressyr
Är jag nöjd med lektionen: Japp! :)
Hur gick det: Jättebra! :)

Idag skulle vi få välja hätar! :) Det stog X på alla som skulle gå och Diasy gick så henne ville jag ju ha! :) Jag gick och sadlade henne. De innan hade ridit barbacka så hon stog redan inne med tränset på. :) Sedan när jag kom in i teori rummet så sa Mikaela att övningen skulle vara dressyr idag. :) Sedan skulle vi lotta hästar och jag fick Daisy! :D Har ju inte ridit henne på hela terminen så det skulle bli väldigt kul! :) Efter det ledde vi ut hästarna och satte upp. Vi skrittade som vanligt ute en liten stund innan vi skritta in i ridhuset. :)

När vi hade kommit in i ridhuset så skulle vi börja renodla hästarna och jag märke snabbt att Daisy var stark och ville inte lyssna när jag skulle bromsa henne, så där tog jag tag i henne och visade vem som bestämde! :) Vi skulle också göra volter vid varje hörn. :) Det gick ju bra. :) Efter det skulle vi komma in på de stora volterna och när vi hade gjort det så skulle vi ställa hästarna och sedan skulle vi fatta galopp. Daisy var het, men hon lyssnade på när jag tog tillbaka henne. Det gick jättebra! :) Sedan skulle vi sakta av till skritt från galopp och komma fram i galopp från skritt och det gick väll sådär. Hon är ju somsagt stark. Sedan skulle vi komma från hörnet och byta om volt. När man bytte om volt så skulle man sakta av till skrit och sedan komma fram i vänster galopp och galoppera på den andra volten.

När vi hade värmt upp hästarna ordentligt så skulle vi börja med övningen. Först så skulle man komma upp på medellinjen göra en volt utåt mot spåret och sedan rida tillbaka på medellinjen. Efter det skulle man trava i sidverts åt höger. Dasy blev lite väl sne och så, men annars gick det helt ok. :) Sedan skulle vi göra samma sak i andra varvet och sedan var lektionen slut! :)

Jag tyckte det var en jötterolig lektion och det var jätteroligt att rida Daisy! :) Undrar vad vi ska göra nästa gång. :) Hoppas Sofia kan följa med till stallet då och filma mig för jag har aldrig haft en film när jag rider Daisy, bara när vi hoppade i höstas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0